‘Woningen worden kleine ecosysteempjes’
De Nederlandse Energie Maatschappij was een luis in de pels van de energiereuzen. Onlangs kocht het bedrijf duizend Tesla’s met het oog op de toekomstige energievoorziening. ‘Het traditionele model is niet vol te houden.’
Met opvallende campagnes (‘Ik zeg, doen!’) en grootschalige outbound telemarketing verwierf NLE in korte tijd een marktaandeel van zo’n 7 procent. Behalve elektriciteit en gas levert het bedrijf inmiddels nieuwe energiediensten. De laatste stunt is de bestelling van duizend exemplaren van Tesla’s nieuwe Model 3, om deze aan klanten in leasevorm aan te bieden. ‘Die auto kan een gamechanger worden,’ zegt Harald Swinkels, ‘voor ons een gouden kans om te laten zien waar we naar toe willen.’
Je noemt NLE de grootste onafhankelijke energieleverancier. Wat betekent dat?
‘Wij zijn geen traditioneel energiebedrijf. We hebben geen eigen productie, geen centrales. In de markt zijn inmiddels meer dan vijftig leveranciers of labels actief. Voor een deel zitten daar de traditionele partijen achter. Wij hebben geen moederbedrijf of medeaandeelhouders uit de … lees verder in Intermediair magazine
Dit artikel is gemaakt voor Intermediair Magazine
Beeld: NLE.nl